تعبیر خواب ب

تعبیر خواب حرف ب

باد رها کردن

محمدبن سیرین گوید:

اگر کسی بیند که در میان مجمع مردمان باد رها کرد، چنانکه مردمان آواز آن را بشنیدند، دلیل که سخنی زشت گوید که مردم بر وی افسوس کنند و به سبب آن در میان مردمان رسوا شود. اگر بیند که باد نرم رها کرد و آواز آن را بشنیدند، تاویلش به خلاف این بود. اگر این خواب مردی هندو بیند، دلیل است که او را خرمی رسد.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که بادی رها کرد و آواز بلندی داشت وبوی ناخوشی، دلیل که کاری کند که مردم بر او تشنیع کنند و او را ملامت کنند و بدی او گویند. اگر بیند که آواز داشت و بوی ناخوش نداشت، دلیل است که از کاری بی فائده جدا شود و خیرش در آن بود. اگر بیند بر قصد بادی رها کرده و مردمان بر او بخندند و او شرم داشت، دلیل است که از کاری بی شغل معیشت او ساخته شود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

بادرها کردن درخواب بر چهار وجه بود.

اول: سخنی زشت .

دوم: تقبیح و بد گوئی

سوم: کاری نکوهیده و سرزنش آور،

چهارم: رسوائی.

 

اگر بیند باد راعمدا و قصداً رها کرد، دلیل که آن کس بد دین و بد مذهب بود.

بادام

محمدبن سیرین گوید:

بادام در خواب دیدن نعمت و روزی بود. لکن به خصومت به دست آید. اگر بیند که بادام فرا گرفت، دلیل بود که به قدر آن وی را نعمت و روزی است و دشوار به دست آید.

 

معبران می گویند:

تاویل بادام در خواب علم بود و شفا از رنج و چون مغز آن بیند بهتر بود.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که بادام با پوست داشت یا کسی به وی داد، دلیل که از مردمی بخیل چیزی یابد به سختی، اگر بیند که از مغز بادام تلخ روغن بیرون آید. دلیل کند که از مردی بخیل وی را بقدر آن روغن منفعت رسد.

 

جابرمغربی گوید:

دیدن بادام در خواب نعمت و مال است، اما اگر بادام با پوست بیند، دلیل که مال قدری به رنج و سختی بدست آورد و چون بادام بدون پوست بیند، دلیل که مال به آسانی به دست آورد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن بادام در خواب بر دو وجه بود.

اول: مال پنهانی حاصل گردد،

دوم: از بیماری شفا یابد.

 

لوک اویتنهاو می گوید :

بادام خوردن : حرص و آز کار بدستت خواهد داد

بادام تلخ : ضعف ، سستی

بادام شیرین : شخصی از شما تعریف خواهد کرد

 

یوسف نبی علیه السلام گوید:

دید جوزوپسته وبادام و فندق و میوهای دیگربامرد سفید با گفتگوی بسیار و مناقشه در میان ایشان واقع شود

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بادام میوه ای بسیار مغذی و مقوی است که در دو نوع به بازار عرضه می شود و مردم از آن استفاده می کنند. یکی در نیمه بهار است که به صورت تازه به بازار می آید و همراه چغاله و گوجه سبز می فروشند دیگری بادام خشک که در همه فصول سال یافت می شود که خود آن هم دو نوع است. پوست کنده و با پوست(منظور پوست سخت و چوبی روی بادام است نه غشاره نازکی که روی مغز کشیده شده) معبران نوشته اند که بادام در خواب نعمت و مال است و از امام صادق علیه السلام نقل شده است که بادام در خواب هم مال است و هم شفا از بیماری. همه معبران بادام را در خواب مال دانسته اند و نعمت و فراخی معیشت و روزی اما فرق است که بادام را در خواب چطور ببینیم. مغز بادام تازه در خواب مالی است که زود و آسان به دست می آید ولی به بقای آن در دست خویش نمی توانید چندان اعتماد داشته باشید. چنان چه در خواب دیدید که از فروشنده دوره گرد بادام خریدید یا کسی یک پاکت مغز بادام تازه به شما هدیه کرد قدر مسلم به زودی پولی به شما می رسد که بی دغدغه و راحت صاحب آن خواهید شد لیکن همان طور که مغز بادام درون پاکت را از محل خرید تا رسیدن به خانه دانه دانه به دهان می اندازید و می جوید و می خورید آن پول نیز زود نقصان می یابد و از بین می رود. خانم آتیانوس معبر یونانی می گفت مغز بادام پول یا بهره و سودی است که از جانب فرزندتان به شما می رسد و اگر فرزندی در آن شرایط ندارید برادر یا خواهرتان برای شما مفید واقع می شوند. ابن سیرین می گوید بادام نعمت و روزی است که با جنگ و خصومت به چنگ می آید. شاید منظور ابن سیرین بادام با پوست باشد چون بادام بدون پوست یعنی مغز بادام پول بی زحمت است. اگر در خواب ببینید که مقداری بادام پیش روی خود ریخته اید اندوخته ای به شما می رسد اما به دشواری یعنی آن چنان که باید بادام را بشکنید و مغزش را جدا کنید و تحصیل پول هم زحمت و تلاش دارد. برخی از معبران بادام را علم دانسته اند و در ضمن نجات از رنج و بلا و شفا از بیماری همان طور که از امام صادق علیه السلام منقول است خوردن مغز بادام شفا است مشروط بر این که بیمار باشید. اگر بیماری که در حال معالجه است در خواب ببیند بادام می خورد برای او بادام پول و راحت نیست بلکه شفا و صحت و نجات از رنج بیماری است و می تواند امیدوار باشد که به زودی بیماری او درمان خواهد شد و سلامت خویش را باز خواهد یافت. دسته ای دیگر از معبران نوشته اند اگر بادام با پوست در خواب دیدید نشان آن است که از مردی بخیل و نظر تنگ و دنیا دار مالی به شما می رسد. همین ها نوشته اند اگر بادام با پوست در خواب داشتید مالی است که به شما می رسد و امکان تحصیل آن هست اما بستگی به همت و کوشش خودتان دارد که آن را بیابید.

 

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ دیدن بادام در خواب ، نشانة آن است که پس از مدتی کوتاه ثروتمند خواهید شد .

۲ـ اگر بادامهایی نارس در خواب ببینید ، دلالت بر آن دارد که پیش از تغییر موقعیت و وضعیت شما در زندگی ، بسیار نومید خواهید شد .

 

لیلا برایت میگوید:

اگر کسى در خواب ببیند که مشغول خوردن بادام‏هاى شیرین است، به این معنا است که به خاطر انجام یک کار بخصوص، مورد تشویق دیگران قرار مى‏گیرد. خوردن بادام تلخ در خواب، بیانگر آن است که در مقابل وسوسه‏هاى اطرافیان مقاومت مى‏کنید.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب بادام : غم ، ولی برای مدتی کوتاه

بادام می خرید : برمخالفتان پیروز می شوید

بادام می خورید : عمر شما طولانی است .

بادامهای تلخ : وسوسه های فعلی شما کاهش مییابند.

درخت بادام : ثروت

درخت بادام پر از گل : آسایش و خوشبختی

یک درخت بادام با بادامهای سبز نرسیده : گرفتاری و ناامیدی

یک درخت بادام پر از بادامهای رسیده : خوشبختی

باد وزیدن

محمد بن سیرین گوید:

اگر کسی بیند که باد سخت همی جست، دلیل که مردم آن دیار را بیم و ترس بود. اگر بیند که باد چنان سخت بود که درختان راهمی کند و خرابی کرد، دلیل است که اهل آن دیار رابلا ومصیبت از علت طاعون و سرخجه و مانند این رسد.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

باد سموم در خواب، دلیل بر بیماریهای سرد کند و باد معتدل سرد دیدن در خواب، دلیل بیماری شوریده است در ان دیار و باد معتدل دیدن، دلیل بر تندرستی بود از مردم آن دیار و موجب نیکوئی و کسب آن دیار کند. اگر بیند که او را از جائی به جائی می برد، دلیل که سفری دور کند و در ان سفر جاه و بزرگی یابد به قدر آن ک او را باد به زمین برده باشد. اگر بیند که باد بر گرد و تاریکی بود، دلیل بر ترس و بیم و اندیشه آن قوم بود.

 

جابرمغربی گوید:

اگر بیند که او را بادی سخت به سوی آسمان ها برد، دلیل که اجل او نزدیک بود.اگربیند که او را باد از آسمان به زمین آورد، دلیل بود که بیمار شود و عاقبت شفا یابد.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن باد در خواب بر نه و جه بود.

اول: بشارت.

دوم: فرمانروایی.

سوم: مال.

چهارم: مرگ.

پنجم: عذاب.

ششم: کشتن.

هفتم: بیماری.

هشتم: شفا.

نهم: آسایش.

 

اگر بیند که بر باد نشسته بود، دلیل است که بزرگی و فرمانروائی یابد.

 

اسماعیل بن اشعث گوید:

اگر بیند که باد مغرب نرم جست، دلیل که مردم آن دیار را مال و نعمت زیاده شود. اگر بیند که بادشمال نرم همی جست، دلیل بر شفا و راحت آن دیار. اگر به خلاف این بود، دلیل بر خیر نباشد. اگر بیند که او از بادهمی شنید، دلیل است خیر پادشاه بزرگ در آن دیار گسترده شود. اگر بیند که بادمردم آن دیار برگرفت و بر هوابرد، دلیل است که از مردمان شرف و بزرگی یابد.

 

هانس کورت میگوید:

اگر در خواب ببیند که باد به آرامى مى‏وزد، به معناى آن است که ثروتى فراوان به دست مى‏آورید. اگر در خواب ببینید که باد به شدت در حال وزش است و صداى وحشتناکى را ایجاد کرده، بیانگر آن است که یکى از نزدیکان را از دست مى‏دهید.

 

لیلا برایت میگوید:

اگر در خواب ببینید که در جهت مخالف باد راه مى‏روید و باد به صورت شما مى‏وزد بیانگر آن است که باید، اعتماد به نفس بیشترى در انجام کارها داشته باشید. اگر در خواب ببینید که در جهت باد راه مى‏روید، نشانه‏ى موفقیت در انجام کارها است. اگر در خواب ببینید که باد شما را به این طرف و آن طرف مى‏کشد، نشانه‏ى آن است که به مسافرتى خواهید رفت که براى شما سود و منفعت فراوان دارد.

باد

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

باد انواع و جهات مختلف دارد که هر یک دارای تعبیری خاص است.

 

علامه مجلسی ( ره) گوید:

اگر دیدید بر باد نشسته اید عزیز و کامیاب می شوید.

 

محمد بن سیرین گوید:

معتقد است که اگر در خواب دیدید باد شما را از جائی دیگر می برد سفری در پیش خواهید داشت که طول آن، از نظر بعد مسافت و زمان بستگی به مقدار جابه جائی به وسیله باد دارد. باد سخت در خواب وحشت و بیم و هراس است و باد ملایم راحت و آسایش. گرد باد آفت و بیماری است و چنانچه در خواب دیدید که بادی سخت می وزد به طوری که درختان را از جای می کند و شیروانی ها را ویران می کند و به هر عنوان خرابی و ویرانی بوجود می آورد نوعی ناراحتی و تشویش به وجود می آید که جنبه عام دارد. گاه می شود که شما چنین باد مهیبی را در خواب می بینید اما در عالم رویا خویشتن را به جائی امن می رسانید و سر پناه می یابید به طوری که باد حتی دامن لباس شما را نمی جنباند. این چنین خوابی برای شما بی ضرر و زیان است و می گوید که شما ناظر وحشت و هراس و ناراحتی دیگران خواهید بود اما اگر باد شما را هم در میان گرفت باید بدانید که شما متحملا در کانون حادثه قرار خواهید گرفت. باد ملایم و معتدل نشانی از صحت و سلامت و تندرستی است به خصوص اگر در خانه خودتان باشید و در خواب ببینید که باد می وزد و پرده اتاق شما را می لرزاند این گویای شادی و شعفی است که برای شما و اهل خانه می رسد و بشارت آن را باد معتدل و ملایم با خود همراه آورده است . اگر باد گرد باشد و خاک برانگیزد و ظلمت و تاریکی بیاورد به هیچ وجه خوب نیست.

 

علامه مجلسی ( ره) گوید:

اگر بادی دیدید که درختان را از جای کند و افکند در آن ناحیه که در خواب دیده اید یا نقصان زراعت پدید می آید و یا مرگ دامن عده ای را می گیرد. باد صبا، در صورتی که تشخیص دهید بادی که چهره شما را نوازش می کند همان باد صبح یعنی باد صبا است خبر از تسلط و چیرگی بر دشمن می دهد و بشارت راحت و سلامت می رساند. چنانچه در خواب فقط صدای باد را شنیدید مطمئن باشید خبری به شما می رسد. اگر از آن صدا خوشتان آمد خبری خوش دریافت می کنید و اگر از صدای باد بیمناک شدید خبری ناخوش به شما می دهند. در حرف ـ آ ـ کلمه آسمان نوشته شد که مستقیم به آسمان رفتن نیکو خوابی نیست، همین تعبیر برای باد نیز هست که اگر ببینید باد شما را از جای کند و با خود به آسمان برد و شما با این که می خواستید برگردید نتوانستید و همچنان به رفتن در دست باد ادامه دادید خوب نیست و تعبیری را دارد که در آسمان نوشته شد. روی هم رفته باد ملایم خوب است و بادی که با نم باران و رطوبت همراه باشد نعمت است. اگر دیدید در خواب باد تندی می وزد که گرد و غبار برمی آنگیزد و شما برای حفظ چشم خویش پشت به باد می کنید گویای این است که برای شما حادثه ای پیش می آید که از آن می گریزید و به آن پشت می کنید. باد گرم خوب نیست و اگر در عالم خواب احساس کردید بادی که می وزد چنان گرم است که پوست صورتتان را می آزارد از یک واقعه ناخوشایند خبر می دهد. باد بسیار سرد هم چندان خوب نیست. بهترین نوع باد در خواب نسیم ملایم و مرطوب است.

 

لوک اویتنهاو می گوید :

باد : ناراحتی ، قولهای دروغ

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید باد به آرامی در کار وزیدن است ، علامت آن است که در اثر فوت یکی از نزدیکان ثروت هنگفتی به شما ارث می رسد .

۲ـ شنیدن صدای زوزة باد در خواب ، علامت آن است که با از دست دادن قردی بسیار عزیز ، زندگی شما بیهوده و بی معنا خواهد شد .

۳ـ اگر خواب ببینید بر خلاف جهت وزش بادی تند راه می روید ، علامت آن است که شجاعانه در مقابل وسوسه های شیطانی مقاومت خواهید کرد . و از راهی درست برای کسب ثروت اقدام می کنید .

۴ـ اگر خواب ببینید باد برخلاف آنچه که شما می خواهید می وزد ، علامت آن است که در امور عاشقانه به نومیدی ، و در به ثمر رساندن امور زندگی شکست می خورید .

۵ـ اگر خواب ببینید باد در همان جهتی که شما دوست دارید می وزد ، علامت آن است که بر رقبای خود چیره می شوید و امور زندگی خود را به درستی هدایت می کنید .

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک باد شدید : خوشبختی

در مقابل باد شدیدی ایستادگی می کنید : از یک انرژی تمام نشدنی لذت می برید .

یک باد ملایم : فرصت مناسب برای اقدام به کارهای جدید

در هنگام باد راه میروید : درآمد شما راحت و فراوان خواهد بود .

درجهت عکس وزش باد راه می روید : دوستان به شما خیانت می کنند.

باد ابداً نمی وزد : تغییرات خوشایندی در زندگی شما رخ خواهد داد .

باد کلاه شما را می برد : شرایط زندگی شما در آینده بهتر خواهد شد .

باد چترشما را بر میگرداند : شادی

یک کشتی در باد شدید : یک راز برای شما فاش میشود .

باد ، بادبان کشتی را با خود می برد : گرفتاریها نزدیک می شود .

باد شدید باعث غرق شدن کشتی می شود : پول براحتی نزد شما می آید.

باتلاق

لیلا برایت میگوید:

مشاهده‏ى باتلاق در خواب، بیانگر آن است که باید در نقشه‏هایى که براى رسیدن به اهدافتان کشیده‏اید، دقت بیشترى نمایید تا دچار شکست نشوید. اگر در خواب ببینید که در باتلاقى افتاده‏اید، به این معنا است که احتمالا دچار ضرر زیادى مى‏شوید.

 

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ گذشتن از میان مناطق باتلاقی در خواب ، علامت آن است که تحت الشعاع شرایطی ناسازگار قرار می گیرید ، و از ماجرایی عاشقانه ضربه ای شدید متحمل خواهید شد .

۲ـ اگر خواب ببینید به زمینی باتلاقی نزدیک می شوید که پوشیده از گیاهان سبز است ، نشانة آن است که با خنثی کردن دسیسه ها و گذشتن از موانعی خطرناک به خوشبختی و سعادتی باور نکردنی دست می یابید .

بابونه

لیلا برایت میگوید:

اگر در خواب ببینید که مشغول چیدن بابونه یا مشغول نوشیدن چاى بابونه هستید، بیانگر سلامتى شما است. دیدن بابونه، دلالت بر غم و اندوه دارد. خریدن بابونه، نشانه‏ى آن است که خطر یا بیمارى شما را تهدید مى‏کند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: